doa kepada pengantin



Assalamualaikum wbt

Sekadar perkongsian pendek yang nur dapat ketika mendengar tazkirah daripada seorang ustaz di tv tadi.
Ada benarnya kata ustaz tersebut mengenai tujuan kita mengadakan kenduri kahwin adalah untuk menyebarkan khabar tentang perkahwinan kita dan mendapatkan doa daripada mereka.

Tetapi realiti pada masa sekarang pengantin sibuk dengan hal mereka sahaja.Berapa ramaikah tetamu yang benar-benar datang bersalam dan mendoakan kedua-dua mempelai tersebut?Pasti lebih kurang daripada jumlah sebenar tetamu yang hadir bukan?

Akhirnya dan kebiasaanya tetamu yang datang hanya datang bersalam dan menyampaikan doa kepada ibu dan bapa pengantin.Kerana itulah perkahwinan mereka lebih kukuh.Dah tersalah bagi doa pada orang. ^_^
Jadi apa salahnya jika kita nanti di hari perkahwinan kita,kita makan sedikit sahaja dahulu dan terus pergi menyambut tetamu-tetamu yang datang dan ingin pulang.Pasti banyak doa yang dapat kita kumpulkan.Sesi bergambar dan lain-lain tu boleh ditangguhkan dahulu kn? ;)

#semoga nur dapat apply kan perkara ini ketika walimah nur nanti dan semoga bakal suami nur nanti memahami dan menyokong niat nur ni.aaminn. =) (bila dan siapa itu masih menjadi rahsia Allah)

Comments

Popular Posts