siapakah dia?

Aku tidak menginginkan pasangan yang sekacak Nabi Yusuf,sekaya Abdul Rahman bin Auf mahupun bijak pandai seperti Lukmanul Hakim.Memadai lah agama dan akhlaknya diredhai Allah dan mampu menjadi imam buat ku serta imam buat zuriat-zuriat ku.

Ya Allah,labuhkan lah hati,cinta serta rindu ku pada insan yang turut melabuhkan hati,cinta serta rindunya kepada Mu.Semoga kami akan dipertemukan di dalam sebuah pertemuan dan perhubungan yang barakah dan membawa ke syurga.

Jika kesempurnaan yang dia cari maka jauhkan lah aku darinyakerana aku hanya lah hamba Mu yang tidak sempurna dan telah banyak menzalimi diriku sendiri.Jika seorang pendamping yang setia,kasih dan berdiri teguh di sampingnya ketika susah dan senang yang dicari maka akan ku tawarkan diri ini.

Jika pasangan yang mempunyai ilmu agama yang lengkap atau hafizah yang dicari maka itu bukanlah diriku kerana aku hanyalah hamaba Mu yang masih dalam pencarian mendalami agama Mu tetapi jika seseorang yang memerlukan bimbingan dan didikan darinya yang dicari maka aku lah orang nya.Pilih lah diriku nescaya akan ku taati mu seluruh jiwa dan ragaku dalam mengejar cinta Ilahi yang suci dan kekal abadi bersama mu.


Comments

Popular Posts